Om att hitta sig själv på ett oväntat ställe

Nej, jag har inte vart jättefull. Det är skillnad på att vakna upp på ett oväntat ställe och att hitta sig själv på ett oväntat ställe.
...och jag är inte hög heller för den delen.
 
En natt för ett par dygn sedan skrev jag om sömnstörning-deluxe. Den natten dröjde det till någonstans mellan 02.30 och 03.00 innan jag äntligen somnade. Efter att ha provat alla 97 sömnställningar jag kom på så gav jag upp och kröp in under bäddmadrassen och kände hur ett lugn strömmade genom mig, det var helt enkelt rätt. Då slog det mig att jag gjort samma sak förut, flera gånger när jag var yngre. Det finns en trygghet i värmen bland kvalstren som är svår att hitta någon annan stans. När jag vaknade började jag fundera på saker som det hände att jag gjorde förut och tyckte om. Genast fick jag klart för mig att jag i min iver att vara pappa, sambo och anställd glömt bort att vara Jon. Jag brukade gå ut sent och stirra upp mot en stjärnklar himmel och förundras över hur liten jag var. Jag kunde lyssna på Vivaldis fyra årstider trots att jag inte kunde lära mig vilka stycken som hörde till vilken årstid...det finns säkert massor av saker som jag mår bra av att göra som jag liksom glömt bort.
 
Från och med nu ska jag fortsätta att vara pappa och sambo och allt det där...men jag ska även leta fram och bejaka dom sidor som det innebär att vara Jon.
 
Jag vet att det gått nästan en vecka sen Kians kalas men ni får ha tålamod. När barn inte vill lägga sig i tid och mina och Carolinas jobbtider går  om varandra så finns det inga rekordmängder med tid över. Tänkte jag skulle stoppa in lite bilder och sån tar ju tid.
 
Nu ska jag somna in till tonerna av någonting som skulle kunna vara...hösten? kanske?
 
/Jon
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0