Taskigt är det...

Igår var det avslutning med fotbollen, ett gäng fotbollstävlingar följdes upp med pizza och snack. Jag inledde starkt med att pricka den kon som vi skulle komma närmast med en fotboll, tyvärr räckte inte det till seger utan det var längst bort varje omgång som åkte ut tills bara en var kvar. Jag åkte ut i tredje omgången och sedan gick det bara utför. Det är så taskigt att jag som begåvats med ett sådant stort fotbollsintresse har begåvats med så otroligt lite talang.
 
Jag drack min första strongbow vid ett-tiden och fyllde på i ett jämt flöde resten av kvällen. Det kollades fotboll, det togs ett par starka på Stora Örebro och det skakades loss på Satin till Gangnam style. En lyckad kväll som slutade i sängen runt tre.
 
Idag blev det följdaktligen tyngre och det var självförvållat på mer än ett sätt. För när barnen vaknade vid 06.50 så drog jag inte kudden över huvudet, jag klev upp och tog en Red Bull. Jag kollade bolibompa, jag lekte, jag stoppade i dom frukost och borstade tänderna på dom innen vi lekte igen. Kan jag ha vart full fortfarande? Två och en halv timme senare klev Carolina upp...och det var precis i samma veva som bränslet tog slut. Jag sov gott tills jag blev väckt av en piratklädd Kian som kastade kanonkula(mjukisfotboll) i huvudet på mig.
 
Vi tog en tripp till Marieberg för att införskaffa en vinteroverall till Kian samt lite annat smått och gott. Det blev precis lika jobbigt som vanligt med barn som inte ville prova skor, som inte ville stanna hos mamma och pappa men som däremot ville gnälla högljut och slänga sig på marken i protest när dom inte fick åka rultrappa för hundrade gången. Tur att Carolina scoutat i förväg så att allting gick relativt snabbt.
 
Väl hemma led jag mig igenom Newcastles brakförlust hemma mot Man U. 0-3 går inte att snacka bort men att som Glenn Strömberg påstå att Newcastle var bortkollrat och utspelat tyder ju på att det var fler än jag som inte hade en helt nykter kväll igår.
 
Nu har jag precis hämtat bilen som jag lämnade vid klubbstugan igår och nu tänker jag kolla på Zlatan...
tack för idag!
 
/Jon
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0