Vad är det som händer?

Nu är det klart, jag har med 100% säkerhet förlorat min enda superkraft. Den fruktansvärt underskattade kraften att kunna sova vart som helst, när som helst och hur som helst oberoende av hur trött eller pigg jag varit. Jag har tom kunnat somna under pressen att veta att jag måste sova precis NU för att få någon sömn över huvudtaget, orka ta barn på nätter eller för att vara utsövd till något viktigt.
 
Idag somnade jag som en stock samtidigt som jag skulle söva Theo strax efter sju och vaknade inte förens två timmar senare. Det såg ut som skit i köket och jag kännde ett enormt duschbehov då jag svettats som en gris bredvid lilla elementet. För ett år sedan hade jag lugnt städat undan i köket och tagit en härlig dusch innan jag gosat in mig i kudden och somnat på ett par minuter. Nu stressade jag undan allting i köket sammtidigt som jag svor över att Carolina satt sig och kollat på "Ensam mamma söker bonde ombord på färja"...eller vad det nu kan tänkas heta, istället för att väcka mig. Jag tvättade mig i ett tempo som omöjliggjorde någon form av den njutning som det vanligtvis innebär när jag nära på kokar sig själv i en ångande långdusch innan jag kastade mig i sängen.
Där har jag nu legat vaken sedan 21.35 utan minsta tecken på sömnighet. Ensam är jag också eftersom Carolina tydligen sover bättre på soffan....
Jag irriterar mig som faaan på att jag inte fått någonting gjort ikväll, något som kan vara okej ibland. Tex om man offrar sina dagliga sysslor för att lägga sig i tid och betala av lite på sin sömnskuld. Med facit i hand kunde jag ju gjort nytta i flera timmar...men det är ju så dags nu.
 
Nu gäller det att ta ett djupt andetag och lugna ner sig. Försöka att inte tänka på hur varje vaken minut innebär en jobbigare uppstigning imorgon, för att inte tala om en jobbigare dag. Men det är nog kört...känner hur en miljon jobbiga tankar försöker göra sig påminda. Läge att drömma om enklare tider....
 
Dey borde egentligen finnas ett kalasinlägg här någonstan. Det var en av dom saker som stod på listan ikväll tills jag somnade hos Theo...det får bli imorgon, eller senare idag (ser att klockan passerat midnatt, det var ju tråkigt)
 
god...eller jobbig natt!
 
/Jon

Kommentarer
Postat av: Jon

Jag har inte dyslexi...jag hade bara inte lust att dubbelkolla stavning

2012-10-23 @ 00:09:34
URL: http://summersense.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0