Bonderöv!

I torsdags var det dags för det första föräldramötet på Sol & Regn ch i vanlig ordning valde familjen Fredborg/Jermestam ut mig som representant. Jag har faktiskt ingenting emot att alltid vara den som går dit. Jag är skapligt social och normalintresserad av vad som händer på förskolan. Det här mötet handlade om modellen som verksamheten anpassades efter, modellen hette någonting på fyra bokstäver och jag är ganska säker på att det var ett "I" och ett "C" inblandade.men istället för att rapa upp styrdokumentet från sida ett till slut delade vi in oss i grupper och gjorde diverse övningar som visade på olika förhållningssätt till barnen - mucho lärorikt! Även om det är ganska grundläggande grejjor så är det lätt att tappa bort sig i stress och press och barn som inte vill göra som man säger. Jag skulle behöva gå på ett sådant möte minst varannan månad för att inte glömma bort att fundera ett par varv extra när det gäller mitt förhållningssätt till mina små rackare.
 
I den här familjen försöker vi dela på ansvaret över att skaka fram lite aktiviteter utöver det vardagliga. Carolina är snäppet bättre på det än vad jag är och för det mesta faller hennes planer ut på bästa sätt, men dagens traktorrace var nog ett undantag. Jag hade iaf roligt i bilen på vägen dit. Eftersom Carolina är uppvuxen lite avsides...på landet så brukar jag inte helt sällan kunna dra lite paraleller till bullerbybarn och annan lantromantik. På vägen till Ervalla satte jag nog nytt rekord i att sätta samman Carolina med ordet höskulle samt namnen Mellangården, Bosse, Lasse och lila Kerstin...jag är uppriktigt förvånad över att jag inte blev utsparkad ur bilen.
Väl på plats fick vi betala 20:- för en parkeringsplats, inte så farligt om man faktiskt fått en parkeringsplats för det priset. Vi blev anvisade en plätt med knähögt gräs, såg Forden ut som en Range Rover kanske? Hade jag släppt ned Theo där h
ade vi fått dra ihop en skallgångskedja efter honom. Transporten från parkeringen till arenan var minst sagt spartansk
Vad hade Kling och Klang ansett om det arrangemanget, på turen dit hade vi iaf lyxen med en grind baktill.
 
Entrépriset var 50:- per vuxen, konstigt att inte det fick plats i tidningsannonsen. Det var väl egentligen inget fel på arrangemanget i sig. Problemen var bara att det regnade och att det var pissigt och blött på åkern, att jag inte äger ett par stövlar, att jag bar nytvättade jeans, att Kian och Theo var mer intresserade av vada i geggamojja än att titta på traktorracet (det kan man gör hemma alldeles gratis) och att stället var fyllt med bonderövar! Priset till dagens Bonderöv går förstås till Carolina som släpade med oss dit! Men jag älskar dig ändå gumman.
 
 
Nu hade jag tänkt mig en långkörare på träningscykeln men givetvis vaknade Theo igen...kul.
 
/Jon

Kommentarer
Postat av: Sara

Kan de ha varit BBIC de pratade om ?:)

2012-10-05 @ 22:23:49
Postat av: Jon

Det skulle det ha kunnat vara, men efter att tagit mig tiden att kolla upp det hela står det klart att det är ICDP...och eftersom det finns ett I och ett C i båda bokstavskombinationerna så antar jag att det till hälften rör sig om samma saker :)

2012-10-07 @ 21:11:30
URL: http://summersense.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0