One week down

Herregud vad jobbigt det är att jobba! Sju veckors ledighet räckte gott och väl för att jag skulle hinna förtränga ekorrhjulets tristess. Men nu är man tillbaka på firman om än bara månaden ut, sedan tar jag nya tag på nytt jobb.
 
Den har vart bio på schemat två gånger sedan senast. Hela familjen såg hela "Dumma mig 2" utan att störa övriga besökare nämnvärt vilket får ses som en jättebedrift. Det är tur att man har barn så att man får anledning att kolla tecknad film, det blev målfoto på vem av mig och Kian som tyckte bäst om filmen. Jag gillade den iaf så mycket att jag sprang raka vägen hem och beställde ettan som vi av någon anledning missat tidigare. Jag vet inte varför, jag vet bara att jag älskar Minioner http://www.youtube.com/watch?v=ygEbjskzhdU (Sara K ansvarar för att Mackan ser det här klippet om han inte gjort det förut!)
 
Är det någonting jag älskar mer än Minioner så är det människor som styr stora robotar som slåss med stora monster. Därför var det rejäl fjongevarning när jag tillsammans med Kick-Ass och He-Man beskådade "Pacific Rim". Där snackar vi mycket av det goda...och nej, det var inte en ihoprullad bionytt jag hade i fickan: Mark-5 Jaeger, neural handshakes, category 4 Kaijus!!!  Fem plus - iväg och se, marsch pannkaka!
http://www.youtube.com/watch?v=rkOy1C8eX6o
 
Filmerna till trots är veckans snackis ändå Theos akrobatnummer nedför halva trappen, ett brutet ben i handleden får ses som ett lindrigt pris att betala för den uppvisningen. Våran lilla vilding är vid gott mod men måste tyvärr opereras då läkarna inte är helt nöjda med hur benet ligger. Jag hoppas plutten blir lite mer försiktig efter det här men det lär väl knappast inträffa. Stackars liten!
 
Till sist har Carolina efter år av funderingar kommit fram till vem jag är lik och det blev inte björnen Baloo som har fått många av förhandstipsen. Av miljarder människor, fiktiva karaktärer, snöflingor och grönsaker så hittar vi tydligen flest gemensamma drag hos....Farbror Melker i Saltkråkan.
 
Sug på den jag själv!
 
 
/Jon

Kommentarer
Postat av: Sara k

Markus förstod direkt humorn i klippet ;p
Stackars lilla Theo ..

2013-08-10 @ 14:32:52
Postat av: Jon

Gött! :)

2013-08-10 @ 23:15:10
URL: http://summersense.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0