Skylanders!

Det här är Tree Rex-nånting och han är en Skylanders...och han får mig att känna mig gammal. Kian blev väldigt glad när den dök upp i hans happy meal här om dagen medans jag inte hade en aning om vad den är till för. Jag vill tro att jag har koll på ungarnas värd, att jag är "down with the kids" - jag kollar på Bolibompa, spelar TV-spel, läser leksaksreklam. Och visst har jag hört talas om dom här rackarna men för första gången var jag tvungen att googla för att hänga med...sorgligt.
Det visade sig att dom är TV-spelsrelaterade. Och eftersom han och några av hans kompisar på "Raketen" gillart samtidigt som jag gillar TV-spel så ansåg föreslog jag att vi skulle fördjupa oss i ämnet. Jag beställde ett Xbox starter pack på nätet, men tyvärr är jag less på Skylanders redan innan dom anlänt. Kan det ha att göra med att vi redan besökt Giganten, Media Markt och ICA i jakten på ovan nämnda paket? 
 
På tal om paket så var det lilla julafton idag, iaf för mig. Efter många om och men fick jag äntligen tag på mitt paket med Newcastle-prylar från England. Ett kit till Theo, matchtröja till mig och Kian, ett par t-shirts, badlakan, fotboll och påslakan, gissa vem som kommer sova gott inatt!
 
I helgen passerade vi en milstolpe när vi var på Parken zoo för femte eller sjätte gången i år. Kian vågade...hör och häpna...krama en maskot. Ni vet en sån där människa i en mjuk läskig dräkt, typ Lisebergskaninen. Efter att Theo blev tvångskramad medans han satt i Carolinas famn så insåg Kian att "Kalle Kunskap" kanske inte äter små barn trots allt. Utav bara farten fick Kalles kompis lejonet-som-jag-inte-vet-namnet-på också en bamsekram! Behöver jag säga att dom inte fick någon kärlek från mig? Lärorik lek är inget jag förespråkar!
En inblick i livet som Jon - vanemänniska.
Skulle beställa pizza idag och eftersom jag satt i min kontorstol och ringde på min jobbtelefon öppnade jag förstås med: "Hej, Jon heter jag och ringer från f(här kom jag på att jag inte ringer i egenskap av anställd på Färg & Form utan i egenskap av pizzasugen privatperson)...fö..för att beställa en pizza!"
Tur att sånt händer mig oftare än genomsnittet, jag har liksom vanan inne på att rädda upp pinsamheter så snyggt som jag gjorde här ovan.
 
Och på tal om anställd på Färg & Form - imorgon är det sista dagen...borde jag baka nu?
 
 
/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0