Jag är så trött på era strumpjävlar!

Dagens strumpmemmory var bland det segaste någonsin, en halv tvättkorg med strumpor som kanske hade en polare någonstans i röran. Varför är det jag som ska betala priset för att Carolina och barnen ska få ha färgglada strumpor med olika roliga mönster? Varför ska jag sitta där och samla agressioner när jag ändå bara har tråkiga svarta intersport istället för dödskallar, katter, bilar, dinosaurier och fotbollar? De e orättviiist!
 
Man kanske blir lite extra kännslig för sådant där när man är trött. Slutspurten varje månad på jobbet kan suga musten ur en även om det är rätt skoj när man kan passa på att tävla lite mot klockan. Idag var jag extra slut när jag kom hem efter att ha hämtat barnen men eftersom dom vart på så bra bushumör på sistone är det bara att bita ihop, man kommer in i det. Idag gick jag in i rollen som argt lejon som jagade barn till 100%. När jag skulle "äta upp" Kian fredade han sig med en liten plastkanin och han insisterade på att jag skulle bita i den.Visst! Varför inte?...Den smakade helvete! Jag grimaserade, spottade och fräste om vart annat till barnens stora förtjusning.
"Vad är det pappa?" sa Kian med spelad förvåning
"Den smakade jätteäckligt!"
"Ja, jag vet" svarade han "Jag har ju hällt tvål på den"
! Om han hade planerat det där så var det riktigt bra gjort, om inte var det fortfarande kul. Sedan härmade Theo mig fram tills det var dags för bolibompa. Han gick runt och stoppade saker i munnen för att sedan låssas att dom smakade äckligt, sedan flinade han förtjust åt sig själv varje gång....sköning!
 
Nu måste jag verkligen sova. Som vanligt ligger jag minst ett par timmar back på sömnen och på lördag ska det bli lagfest med fotbollen. Gamla människor som tvunget måste ut och rumla på stan gör klokast i att åtminstone göra det i utsövt tillstånd...ska bara ta en liiiten kvällsmacka först!
 
/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0