Avbrott i vardagen

Jomenvisst serru!
Jag åkte tåg, jag gästspelade på Formex-mässan, jag bodde på hotell och jag mådde himla gott!
 
Det låter kanske inte mycket för världen, men när man tassar på i ekorrhjulet får man ta vara på det stora i det lilla. Att få se något annat och att få sova en hel natt i en skön säng gav mig mer energi än dom powerking jag druckit sedan nyår gett mig tillsammans.
 
Efter en skön tågresa med ett otroligt kallt byte i Sundbyberg (och jag som glömde handskarna på Theos dagis i morgonstressen) landade jag på Stockholmsmässan där Färg & Forms representanter gjort ett härligt jobb med montern. Eftersom jag klantskadat höften på fotbollsträningen kvällen innan gjorde jag endast en kortare sväng i mässhallarna varpå jag hängde på "hemmaplan". Under detta, det tredje besöket under själva mässan överaskades jag över hur jag kände mig förhållandevis bekväm med att stå i montern och att svara på dom enstaka frågor jag faktiskt fick. Är jag månne påväg att gradvis bli mer utåtriktad? Det vore nåt!
 
En annan sak att förundras över är Mr Kirchsteigers fantastiska förmåga att trollbinda sina åhörare. Det är till och med så att det är läge att plocka fram det gamla djungelordspråket "När Fantomen talar lyssnar man", fast byta ut Fantomen mot Ernst. Och allt kvinnfolk som ville få en bild tagen när dom klängde runt 2-meters mannen...gamla och fula som unga och snygga. Det är inte utan att man funderar på om man skulle börja designa lite prylar och leda lite TV-program runt sommaren och i juletid...men det ligger ju inte riktigt för mig.
 
Färg & Forms helschysta monter, grovjobbad av undertecknad! Är det inte min gamle kompis Ernst som sitter där?
 
När mässan stängt för dagen pallrade sig gänget till närmaste indiska resturang för ett skrovmål. Eftersom det inte finns en currydiggande smaklök på min tunga så hoppades jag innerligt på att det skulle finnas pizza, kötbullar eller åtminstone en barnmeny med korv och pommes. Men icke!
 
Jag chansade på en nånting nånting - grillad oxflé med skumma grönsaker. Det var inte så illa när jag väl lyckats skrapa bort allt utom köttet. Trots att alla andra verkade vara så himmla hemma på mango chutney och allt var det heter så var det andra som råkade betydligt värre ut. En skål med nånting nånting visade sig vara bra mycket hetare än vad som föll dom flesta provsmakare i smaken. Jag väntade tills jag byggt upp lite motståndskraft med min egen lagom starka rätt innan jag testade. Hettan var visserligen påtaglig men det bestående intrycket var bara att det smakade äckligt.
Efter en drink i hotellets lounge blev det tidig läggdags och ooootroligt skön sömn.
 
Färg & Forms sköna gäng såg det som ABSOLUT nödvändigt att ta taxi den dryga kilometern till resturangen, vilket jag inte hade några invändningar mot - Det var ju svinkallt! Samma gäng hade däremot inga som helst problem att trotsa rysskylan ett flertal gånger då behovet av "frisk luft" blev för stort.
 
Jag är inget geni när det kommer till fotgrafering, jag har en billig kamerajävel men jag gillar att bo högt upp när jag sover på hotell. 18 våningar funkar för mig.
 
Jag vaknade UTVILAD 07.15 och skuttade ned tillfrukosten. 2 mackor, 5 pannkakor, 1 ägg, 2 glas juice, 2 smoothies och ett ombyte senare befann jag mig i hotellets gym och ytterligare en och en halv timme senare klev jag ur duschen som en ny människa. Jag hann hänga i montern innan det var dags att checka ut och åka hem. Nu har jag precis tryckt i mig kakor, chips, dricka och en powerking, därmed känner jag mig återigen som en gammal människa.
 
 
Idag tog vi en tur till Ånnaboda för lite avancerad snowracing. Att jag missade att ta med kameran grämer mig något oerhört då vädret gjort det omöjligt att misslyckas med ett naturskönt foto, -4 grader och strålande sol...I say no more!
Kian fixade stora backen själv med bobben för första gången, det såg stabilt och livsfarligt ut på samma gång då han givetvis skulle hålla på att ratta i full fart. Väl hemma gjorde vi en storsortering i barnens garderober och jag kan glatt medela att båda grabbarna ett tag framöver enbart kommer att bära kläder i någorlunda rätt storlek.
 
Chipsen och drickan då? Jag ska säga som det är: Är det conference-finaler i NFL så är det! Jag la mig när barnen somnade, vaknade och la mina bets på Falcons - 49:ers, plockade fram göttat...och nu njuter jag till fullo.
Sömn känns sekundärt när det ska avgöras vilka som når superbowl, senare inatt hoppas jag på Ravens mot alla odds. Jag siktar in mig på två timmars zzz....zzz...zzz i bilen till Sthlm imorgon.
 
Nu får ni ursäkta nu ska avgörandet i första matchen bevakas!
 
 
/Jon
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0