...och då fick jag RAGE!

Man kan tydligen göra olika kategorier för att sortera sina blogginlägg. Har jag klarat mig utan det fram till nu så lär jag ju kunna det i fortsättningen också,  men om jag haft olika kategorier på inläggen så hade det här tveklöst hamnat i "Saker som händer mig lite oftare än vanligt folk". Den kategorin kanske hade blivit väldigt full väldigt snabbt.
 
Jag behåller kylan i pressade situatoner, mina motgångar på daglig basis har belönat mig med ett gudalikt tålamod, Carolina kan intyga!. Idag var en av dom sällsynta gånger som jag brusade upp...bara en liten smula.
 
Historien tar vid där den slutade igår, med att jag som genom ett trollslag väckte bilen med det dåliga batteriet och körde in den på uppfarten. I morse skuttade jag glad i hågen ut för att vrida på tändningen varpå bilen svarade med ett "Bluh...bluh...bluh...bluhhhhhh...." innan den blev tyst. Jag som tidigare vart förberedd på att behöva kabla igång den stod nu kabellös eftersom jag struntat i att leta på dom, jag trodde ju att det skulle lösa sig. Efter ett tag återfanns kablarna ihopslingrade tillsammans med Fordens reservhjul och jag var redo att sätta igång. Eller helt redo var jag inte eftersom jag bara hade vaga minnen från min senaste jump-start, men jag kunde ju googla....trots att det var köldskadevarning på fingrarna. "Hmm...plus till plus...minus till chassi...det låter ju bekant, men vilken fan är plus!?!" Det var tydligt utmärkt på ena batteriet, och inte alls på det andra. Magkänslan ledde mig tillslut rätt och efter snabbt kopplande vred jag på nyckeln....nothing! Inte ett ljud gjorde den.
 
Jag fick liiiite rage men smalade ihop mig, rengjorde polerna och försökte igen, utan lycka. Jag förbannade min sanslösa okunskap om bilar innan jag gick in och smällde igen dörren bakom mig.
"Har du verkligen kopplat rätt? Frågade Carolina....det ser ju inte riktigt ut som i boken. Fel fråga vid fel tillfälle, jag fick lite rage men slängde ett getöga på INSTRUKTIONSMANUALEN, och visst faaaan: plus till plus och minus till minus!
 
När jag provade gick det bättre, Renaulten brummade igång! Jag var redan sen så jag meddelade jobbet vad som hänt men sa att det löst sig och att jag var på väg. Jag plockade bort kablarna och la tillbaka dom i forden. Sedan smällde jag igen motorhuven tillräckligt hårt för att motorn skulle tvärdö...och då fick jag RAGE!
HELVETES CP-JÄVLA HELVETE!!!!
 
Jag gjorde om proceduren men när jag plockat undan kablarna och stängt motorhuvan såg jag att jag glömt kåpan till fordens batteri på marken. Jag öppnade huven och plockade i kåpan, äntligen dags att komma iväg! Jag kom en liten bit och insåg att jag fortfarande hade nyckeln till forden...som Carolina skulle ta in till mitt jobb när barnen var klara. Det var inte första gången jag var tvungen att springa in igen men nu hade Kian bytt ut frasen "Vad har du glömt, pappa?" till "Ska du stanna här?" (Gagnef stajl, U know what I mean!)
AAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!! tänkte hjärnan, men munnen sa ingenting. Det blev nog kortslutning på kontoret och jag åkte till jobbet en timme försenad. Så det kan bli.
 
Conny fixade som vanligt biffen när det gällde, idag var det bilen. Man slipper låta som sveriges enda Renault-raggare när man kör och för det är jag TACKSAM! Nu återstår det att se om batteriet som förmodat är slut.
 
Efter mycket snack och pytte verkstad rotade vi idag fram familjen Jermestams gamla Nintendo och vilka guldkorn vi hittade: Bubble Bobble, Mega Man 2 och 4, DuckTales och Chip n' Dale står alla högt i kurs i min bok...nu vet vi vad som gäller ikväll.
 
Imorgon är det fotbollsturnering i Degerfors och jag laddar med EN fredagsdrink, Vodka/Russian - kom till pappa!
 
/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0