Wolfhunting - Garphyttan

Igår missade jag att få med dom två stora nyheterna i bloggen. Dels på grund av slarv och dels på grund av att den ena nyheten nådde mig efter deadline då bloggen redan gått i tryck. Men bättre sent än aldrig.
 
Gårdagen började sådär. Av säkerhetsskäl eller vad man nu ska kalla det så brukar jag få ta den bilen som beter sig konstigast eller låter underligast när jag åker till jobbet, varför vet jag inte men så är det. Så igår när jag brummade och hackade mig mot jobbet var olyckan framme. KLONK sa det halvvägs till stan då avgasklumpen lossnade och började skrapa i backen. Jag är rätt säker på att avgasklumpen inte är den korekta benämningen på delen men det är iaf den som avgasröret sitter fast i.
(för att vara skapligt allmänbildad och någolunda begåvad IQ-mässigt är jag FRUKTANSVÄRT dålig på bilar. När jag spelar Quizkampen och får kategorin "fordon och sånt" slutar det nästan alltid med 0 rätt. Förresten, möt mig i Quizkampen om någon har stake nog - "IamFredis", men inga fordonsfrågor tack! Vart var jag nu?)
Jag stannade och felsökte i det lilla ljus jag kunde uppbringa med min mobiltelefon, det lilla ljuset gjorde ingen skillnad i mörkret. Fordonsteknisk som jag inte är beslutade jag mig tillslut för att helt enkelt riva ner skiten och stoppa den i bakluckan. Jobbigt med bilar som inte bara funkar som dom ska men den låter iaf jävligt häftigt nu!
 
Den andra nyheten hittade jag på facebook alldeles efter att gårdagens inlägg var klart. Tydligen ska en varg ha promenerat fram till grannen och hans femåriga son när dom skottade uppfarten. Den skulle ha närmat sig grabben varpå grannen drop-kickat den, brottat ner den och knäat den upprepade gånger på kulorna innan den flydde tillbaka in i skogen. Det kan också ha varit så att grannen schasat iväg den när den närmade sig men det är ju inte fullt lika roligt. Och det blir värre! Skapelsen skall också ha urinerat på våran postlåda - moget! Hade det vart en människa som gjort det hade man ju iaf kunnat uppsöka vederbörandes låda och lägga en kabel under locket men hur styr man payback nu? Ska jag behöva gå och pissa på varenda träd i skogen och hoppas att turan guidar mig till det träd som fungerar som vargens postlåda? Bara frågor inga svar.
 
Min första tanke när jag läste inlägget var konstigt nog "Shit, jag var ju hemma, hade jag sett faran hade jag nog försökt kniva den". Det var ju tur att det inte slutade så, dels tror jag inte att det är helt OK enligt lag och dels visade det sig idag att det var en dyngkåt hund tillhörande en lagkamrat i fotbollen som jagade tik högt och lågt. Spänning i vardagen! Jo, jag tackar!
 
Jag vill förtydliga att jag inte är någon varghatare som prompt vill reducera vargstammen till noll. Jag gillar inte vargar men så länge dom inte uppehåller sig i närheten av garpvägen så får det gå.
 
Nu ser jag fram emot morgondagen som innehåller tre av mina favoritsporter. Åka tåg, bo på hotell och drinkar på firmans nota. VA? Är inget av det sport? Men triatlon då, varför är det sport? Det fick ju till och med massa priser på idrottsgalan?
Nåja, jag åker iaf till stockholmsmässan och Formex imorgon för att förvissa mig om att mina arbetskamrater sköter sig, det blir nice! Tyvärr kommer jag dit långt innan incheckningen på hotellet vilket betyder att jag måste göra mig representabel redan innan jag åker hemmifrån imorgon samt att jag helst bör se representabel ut när jag kommer dit. Jobbigt med tanke på att jag har svårt för att se representabel ut även när jag fått oändligt med tid på mig till förberedelser samt när jag inte suttit på tåg i två timmar. Jag gillar läget och hoppas på det bästa!
 
Gonatt!
 
/Jon
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0