Forza Maries skor!

Idag och igår har vart som natt och dag, fast båda har ju vart dagar...om ni nu får rätsida på det.
 
Igår gick jag upp med inställningen att något skulle bli gjort, och vips så blev det gjort. Punktligt tamejfan som i lumpen förutom detaljer som att det var barnprogram istället för morgonfys och burkpantning istället för logementsinspektion. Bam! - Bolibompa, Bam! - frukost, Bam! - tandborste, Bam! - påklädning.
Jag diskade, tvättade och plockade grejor så att det yrde leksaker, textilier och porslin...barn också i händelse av att dom kom för mycket i vägen. Vi drog till återvinningscentralen, vi slängde löv, grenar, gräs och ris. Innan klockan var elva hade vi hunnit tömt ett lass på tippen också. Vore man lika effektiv varje dag skulle huset blänka så att det stack i ögonen och lukta blomsteräng så att man blev allergisk.
 
Lyckligtvis finns det dagar som idag också, för att balansera det hela. Jag var stel som en pinne av en fantastiskt dålig sovställning på dom 30cm av sängen jag hade till förfogande efter Kians intåg. Jag var trött som min schletna mobil efter att ha offrat sömn för att försöka vänja av Theo med sin nattvälling vid fyratiden. Jag kröp ur sängen trots att jag inte unnat mig en droppe alkohol dagen innan. Det kunde blivit en jobbig dag men eftersom familjen Kumla med barn dök upp så fick barnen leka i harmoni och samförstånd medans jag fokuserade min insatser där det bäst behövdes (laga pannkaka och fixa vattenballonger).
 
Nu hoppas jag att imorgon blir en få något gjort dag. Imorgon är det nämligen kompisfotbollsturnering i Kubanernas (ÖSKs supporterförening) regi. Jag har fått den stora äran/tveksamma nöjet (beroende på resultatet) att representera "Maries skor" och jag har för avsikt att göra skapligt ifrån mig. Jag gjorde till och med ett träningsuppehåll idag för att vara så fräsch som möjligt inför morgondagen, det kan också ha vart för att äta godis och kolla på Walking Dead istället. I vilket fall som helst hoppas jag att mina lagkamrater tar lika seriöst som jag på uppgiften, jag hoppas även att dom är medvetna om att turneringen fungerar som try-out för en plats i Garphyttans IF inför höstsäsongen.
 
Forza Maries Skor!
 
/Jon
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0