So much pain, so little glory

Aj..ajaj...ajajaj...ajajajajaj, jag har ont.
 
Maries skor gick som tåget i gruppen, 1-0, 1-0 och 1-0 i dom tre inledande matcherna borde ha vart mer men det är poängen som räknas. Men efter lite otur med resultat i övriga matcher kunde vi fortfarande missa kvartsfinalerna, vi fick inte förlora med mer än ett mål i vår sista match. Men efter 11 spelade minuter av de 15 var olyckan framme och en snedspark letade sig in i nätaskorna bakom Fille, då hade motståndarna i Tybble redan tagit ledningen på straff. Hastigt men mindre lustigt såg det ut att vara ridå redan innan det roliga skulle börja. Så långt hade jag inte bidragit med mer i turneringen än ett par målvaktsingripanden dom matcher det var min tur att stå och en klack i stolpen. Men då klev undertecknad in i handlingarna från bänken. Istället för att passa bakåt på avsparken tog jag med mig bollen framåt och utnyttjade en tillfällig förvirring i motståndarförsvaret. Jag skulle vilja säga att jag drog tre försvarare men det vore att fara med osanning, i sakta gemak dribblade jag mig faktiskt förbi den första innan jag via två vunna ihopslag fick fram bollen till Jojje som inte gjorde något misstag när han kom ensam mot målvakten. Frid och fröjd...om det inte var för att vi (jag) i beräkningen missat att Tybble inte spelade sin sista match utan hade chansen att fixa till sin målskillnad som för tillfället höll dom utanför finalspelet. Som tur är letade sig 2-2 in utav bara farten och istället för att halka ut så vann vi gruppen.
 
Vi det laget fick vi en liten paus innan kvartsfinalen, precis lagom att känna efter...
Dom stenhårda planerna var inte toppen för mina vader och ljumskar.
 
Kvartsfinalen blev en ensidig historia, vi seglade vidare efter 2-0. I semin hamnade vi underläge, Hattrick Närke hade två bollar i virket innan nästa ribbskott styrde i mål på en av våra spelare. Efter det tog vi över och kvitterade rättvist. Det gick till ett straffavgörande där Maries skor hade mest koll på nerverna. Samtliga fem straffskyttar nätade och därför räckte en målvaktsräddning till final.
 
Väl till finalen dök Carolina upp med Theo och Kian som support, tyvärr var soppan slut. Inte nog med att motståndarna i FC Kumla övertygat stort hela vägen fram, Maries skor hade bara två avbytare i inledningen av turneringen...i finalen var vi nere på en halv. Vi kämpade på så gott vi kunde men efter en slumpstuds på en hörna fick vi 1-0 emot oss. Vi skapade egentligen ingenting men fick en hörna i slutminuten och flyttade upp hela laget inklusive målvakt. Resultatet blev 2-0 öppet mål. Den lilla ära som fans att hämta i Kubanernas fotbollsturnering gled oss ur händerna....ingen kommer ihåg en två. Ändå är jag stolt och nöjd med hur vi genomförde turneringen.
 
Vad jag däremot är lite mindre nöjd med är mina näst intill krampande vader och stela ljumskar. Jag inser att det delvis är mitt eget fel eftersom jag borde veta bättre än att helt skippa stretching i min ålder. Den största skulden faller dock på Jojje som vägrade massera mina ljumskar, what´s up with that?
 
En annan besvikelse är bristen på lagfest till kvällen, vad är meningen med att dra ihop lag i en kompisfotbollsturnering, ta sig ända till final för att sedan inte ha någon som helst organiserat alkoholintag efteråt? Det ser ut som om någon blir skyldig mig en FIFA och ölkväll!
 
Dagens roligaste grej hände när jag på stapplande ben handlade med familjen på hemvägen. Jag är ju så långt ifrån något modeorakel man kan komma, men dom hängselbyxor som någon hoppat i bröt mot allt vad sunt förnuft heter. Det uppmärksammades även av Kian:
"Titta, där är en som ser ut som en clown" sa han, högt och tydligt.
"Hysssch" sa mamma och papa "Så säger man inte"
Men skadan var redan skedd. Jag var tvungen att köra omvägar i affären eftersom Theo utropade "Titta, där clownen" och pekade glatt vid varje åsyn av hängselbyxan. Roligt!
 
Såg precis en reklamsnutt där jag uppmanades att boka mina biljetter till årets julgala, dom är fanimej dumma i huvudet!
 
/Jon
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0