...to the bitter end?

Plockat, packat, fixat, donat - Jag tror faktiskt att vi är redo för Turkiet.
 
Under den senaste tiden har jag målmedvetet (ibland mer, ibland mindre) jobbat mot en någolunda respektabel beachkropp att visa upp under utlandsvistelsens två första dagar. Planen har varit att ta alla semesterbilder innan jag går lös på vad hotellets all-inclusive har att erbjuda, men nu när jag satt det som skulle vara punkt för årets beach utmaning så börjar jag tveka.
Jag har plågat mig. Jag har sporrat mig med musik, kosttillskott och Spartacus-avsnitt. Jag har hoppat över besöket på donken när jag velat ha det som mest, jag har käkat sallad och nöjt mig med en small-size tårtbit när det bjudits. Jag ser resultat och är stolt....men inte nöjd.
Det här är inte slutet. Jag har lovat mig själv att jag ska få äta...och H-E-R-R-E-G-U-D som jag ska äta. Dom ska jävlarimig få sätta upp restriktioner efter att jag är klar. Men sedan ska jag besöka hotellets gym. Och när den sista tax-free chokladen är uppäten ska jag inte låta allt förfalla....beach 2014 ska INTE behöva starta på noll!
 
 
Annars då?
Sommaren har börjat bra med lyckade besök till stadsparken, Ånnaboda och Parken zoo. Barnen har blivit "stora" och vi är inte längre tvungna att vara två föräldrar som vakar med falkögon för att uppnå en lyckad utflykt. Solen har lyst med sin närvaro och jag ligger gott och väl i fas med solbrännan.
 
Och efter sommaren ser jag fram emot miljöombyte, den sista augusti upphör jag att vara en Färg & Former (uttalas som transformer, min idé, coolt!) och övergår till att bygga upp Hygienshoppens logistikorganisation. Det händer grejjor!
 
Och på tal om att hända grejjor. Här om dagen insisterade Theo på att kissa pottan, något som istället slutade med att han lade en redig kabel. Firande med pankakstårta var förstås givet.
 
Platt pankakstårta! Barnen hade INTE tid att vänta på att pankakorna skulle svalna så att grädden kunde ligga mellan varven utan att smälta. Vem som var ivrigast? Gissa det ni!
Myrsloken levererade som alltid, men min favorit har fått hård konkurens av utställningen "Dinosauriernas tid"...det är svårt att mäta sig med en T-rex
 
 
gonatt och herrå Sverige!
 
/Jon
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0