Imorgon börjar vägen tillbaka

I fredags blev jag uppringd av läkaren jag fick träffa efter mina två timmar och trettio minuter i väntrummet. Ett av proven jag tog avslöjade bakterier i nedre luftvägarna (eller nåt sånt), trots att inget hördes när hon lyssnade på min andning eller syntes på det blodprov som skulle avslöja allt sånt. Detta tydde på att det är något jag släpat på under en längre tid och mina förhoppningar är att jag efter avslutad behandling ska känna mig så pass frisk att jag på allvar kan börja träna igen.
 
Jag övervägde länge att hoppa på antibiotikan redan i lördags men eftersom alkohol är ett "nono" under behandlingen så blev det till att skjuta på det. Det var nämligen upptaktsmöte och lagfest med fotbollen...och uppstår det ca 5-6 riktigt bra tillfällen att ta sig ett par grogg per år så vill man ju inte gärna missa det. Nu kanske jag inte hade missat alltför mycket. Det började bra med fotboll och god stämning...för att sedan fortsätta med god stämning men även lite för mycket full frontal male nudity för min smak. Jag skakade av mig den incidenten som jag vill klargöra att jag absolut INTE hade någon aktiv del i och följde med några av dom mer sansade lirarna ner på Satin. Väl där kände jag mig lite gammal men ändå långt ifrån passerat bäst före datum, de var upplyftande.
 
En vuxen och välplanerad alkoholintagsstrategi samt en burgare på donken gjorde susen mot den hotande bakfyllan och redan fyra timmar efter läggdags var jag uppe och deltog i familjelivet. No regrets...eller nja, det skulle väl vara den där antibiotikan då påminde min pingislunga mig om.
Utan en middagslur hade det givetvis gått på röven men jag måste ändå framhäva min otroliga disciplin när det gäller att ta ansvar trots att jag egentligen bara skulle vilja lägga mig i sängen och trycka på "fast forward" över hela dagen.
 
Nu har jag iaf nått den tidpunkten då jag inte längre kan lura mitt sömnbehov, det får vara gonatt och sov gott för den här helgen.
 
/Jon
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0