Människor är jobbiga av naturen

I söndags kände jag att jag var på gång, penicilinkuren hade gjort mig pigg. Jag skulle bara vänta dom sista dagarna innan jag skulle köra igång med träningen för att inte riskera något. Idag knaprade jag i mig sista tabletten men ingen träning är påbörjad. Jag är nämligen genomförkyld sedan igår. Jag trodde verkligen att problemet var löst och att det var dags att börja leva som jag vill, men icke. Nu känner jag inga förhoppningar alls. Kul liv! Jag satsar på att äta istället.
 
Idag var jag och Carolina på ett föräldrarmöte där det diskuterades hur man på bästa sätt löser steget från förskola till skola på bästa sätt och hur man kan ta tillvara den hunger efter lärande som finns hos förskolebarnen. Det började med att rektorn presenterade planen som även inefattade ett förslag på hur man bäst utnyttjar skolans lokaler. Sedan var det dags för frågestund, en frågestund från helvetet. Hela tjotabalongen togs över av jobbiga människor som inte förstått varför vi människor försetts med två öron och en mun. Tänk att vissa har så svårt med att släppa den uppfattning man själv skapat redan innan man fått den information man ska ta ställning till. Och tänk att visa är så förtjusta i sin egen röst att dom måste ställa olika varienter av samma fråga för att få höra den till leda. Det vore synd att påstå att Carolina såg speciellt bekväm ut, det fanns gott om nötter som avskräckte henne och jag tror att jag får svårt att lura med henne på några fler möten.
 
Nu sitter jag och kollar på champions league-fotboll och där hittade jag hör och häpna, ytterligare en människa att störa mig på. Jag vet inte vart Glenn hört uttrycket "hitta" innom fotbollen men han har tydligen blivit helt såld på det.
"Få se om Arsenal kan HITTA någon målchans", "Arsenal måste fortfarande HITTA två mål för att gå vidare", "Man HITTADE ju också målchansen med Gervinho"
Målchanser SKAPAR man! Mål GÖR man! Det händer att man oväntat hittar en målchans eller ett mål...men inte i varenda mening!!!!
 
Och människan har två öron och en mun för att man ska lyssna dubbelt så mycket som man pratar!!!
 
/Jon
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0