Rätt låt vann

Så vi åkte till Borlänge i helgen, barnen och jag. Tydligen har det spikats upp en hel del nya fartkameror på rv50 och jag kan inte nog understryka hur tråkigt det är att folk inte kan hålla rådande hastigheter så att vi tvingas avsätta skattemedel till så onödiga saker. För att inte tala om hur jobbigt det är att komma ihåg alla nya ställen man måste sakta ned på.
 
Meningen var ju att jag skulle passa på att sova ut ordentligt, men det ville sig inte riktigt. Det började med att jag skulle läsa för Kian när det var läggdags...och som jag slocknade. Jag somnade ifrån en slö TV-kväll OCH mitt obligatoriska bastubad. Men klockan tolv vaknade jag minsann, efter fem timmars sömn. Jag var tvungen att kliva upp och ta min medicin och då kunde jag ju lika gärna borsta tänderna. Den vakna stunden räckte gott och väl för att bli pigg och därmed förstöra resten av min sömn, så kan det gå.
 
På lördag åkte jag över till Mackan och Sara på tipslördag och melodifestival. Tipset slutade med ett rungande fiasko men melodifestivalen blev ju en succé. Mina farhågor om att Yohio skulle få representera oss på hemmaplan besannades inte och istället seglade min favorit Robin vidare till ESC efter att ha fått ordning på rösten. Att sedan hela efterspelet handlade om jurygrupper och att Europa inte var redo var ju bara löjligt. Tänk att minnet är så pass kort att ingen kommer ihåg Anna Bergendahls finalmiss eller Martin Stenmarcks jättefiasko, den europeiska juryn ska ju skydda oss från att skicka foliehattar och annat krimskrams. Hade Yohio fått lika många procent av rösterna som han fått procent av uppmärksamheten dom senaste veckorna hade ingen jury i världen kunnat stoppa honom, att Europa inte är redo kan vara sanning...men det var ju inte vi heller innan vi tvångsmatades med skiten 24/7.
Kvällens största succé, i hård konkurens med min "El Taco" var annars Danny Saucedos kärleksförklaring till ukrainska horor. Under plojen där Gina agerade poänguppläsare för Ukraina så tror jag att Danny skulle berömma hennes hår...det blev "I love your whores". Somliga menar att han skulle sagt horse meeeeen....hästar finns ju inte.
Freudian slip....of the year!
 
Hos farmor och farfar hade Kian somnat kvart i sex så jag stressade ner i sängen för att samla så många sömntimmar som möjligt. Kvart i fyra vaknade Kian och ville sova hos mig. Jag som sov i den trånga sängen föreslog att jag skulle krypa ner hos honom i den stora mysiga sängen men det passade tydlihgen inte. dryga nitto kilo Jon fick glatt nöja sig med en bråkdel av pyttesängen samtidigt som Kian låste fast armen jag skulle hålla om honom med vilket gjorde det omöjligt att hitta en någolunda komfortabel sovställning. Klockan sex gick han upp, men för att säkerställa att inte jag fick sova ut kom han ner och väckte mig med jämna mellanrum. Jippie!
 
Men på det stora hela kan man inte säga annat än att jag haft det väldigt trevligt i Borlänge...igen. Det är bara att konstatera att jag borde vara där oftare. jag och barnen siktar på nytt besök till påsk.
 
Herrå!
 
/Jon
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0