In Luck we trust

 
 
Gårdagens VM-kvalmatch mellan Kazakstan och Sverige var bland det tråkigaste jag sett i sportväg på år och dar. Nu är väl inte Kazakstans landslag det sexigaste man kan tänka sig i fotbollsväg, men jag blev så pass uttråkad att jag somnade med tio minuter kvar. Då hade jag ändå spenderat nästan hela första halvlek på att tillreda en fruktsallad med chokladpudding och grädde. Två timmar senare vaknade jag i soffan, trött som få med dreglet hängandes ur mungipan. Jag slängde mig i duschen, slängde till Theo en vällingflaska och han bli klarvaken precis lagom till att jag kröp ned i sängen. Det blev tre timmars sömn utöver tuppluren i soffan.
Ni kan nog räkna ut hur kul jag haft idag. För hur trött man än är så ska jobbet skötas, barnen utfodras och nattas, disken diskas, tvätten vikas...lite uppmuntran vore på sin plats.
 
Jag har en god och en dålig nyhet angående min garderob.
Den goda nyheten först: Carolina anser inte längre att ett av mina absoluta favoritplagg, Penguinströjan med nr 71 på ryggen är det fulaste jag äger i klädväg! (yeay!)
Den dåliga nyheten: Anledningen till att den numera bara är näst fulast är att hon hatar mitt senaste inköp, tillika min nya favorit ännu mer. But fuck if I care! Det blir Coltströja så ofta som den är ren.
Hur snygg är inte den här?!?
 
 
/Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0